Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 9520
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 972
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Beginners probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ruud Spoor

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 23 mrt 2008 :  23:21:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een testbaan waarin ik met een Ecos centrale en c-rails probeer om koploper zo te configureren dat er 3 treinen automatisch op kunnen rijden zonder botsingen. Ik heb per blok 3 bezetmelder s88. Alle wissels seinen en bezetmelders werken en de treinen beginnen ook te rijden in automatisch rijden, alleen dan gaat het fout. De treinen stoppen niet op de juiste plaats. Ze stoppen voor het naar blok of rijden gewoon door. Ook rijden de treinen in blokken die reeds bezet zijn. In de test mode gaat alles goed.

Graag jullie hulp?

bijgevoegd een bachup van de data base.

Bijvoorbaat dank

Ruud Verdam


Download Attachment: Ruudstestbaan_20080323_205034.bck
26,19 KB

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2008 :  23:45:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Bij vastleggen wisselstraten heb je zo ongeveer alle standen de verkeerde kant op staan. Het gele lijntje is de tong van de wissel, dus die moet de goede kant op staan bij de geselecteerde wissels.

Groetjes,

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud Spoor

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2008 :  20:21:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo,

Ik heb de wisselstraten aangepast zoals jij voorstelde, maar dit hat tot gevolg dat de wissels niet meer de juiste stand hadden.
Het probleem heb ik zelf opgelost. De blok instellingen stomden niet goed. De vanuit bezetmelders waren niet correct ingevuld.
Treinen rijden nu zonder elkaar dwars te zitten door botsingen te maken.

Iedereen de meegedacht heeft bedankt.

Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2008 :  01:50:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud SpoorIk heb de wisselstraten aangepast zoals jij voorstelde, maar dit hat tot gevolg dat de wissels niet meer de juiste stand hadden.

Als je in Baanoverzicht: Ontwerp tekenen zit, en je rechtsklikt op een wissel dan kan je daar aangeven dat de wissel verkeerd is aangesloten. Dat is een stuk overzichtelijker dan de wisselstanden zelf verkeerd te zetten.

Groetjes,

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2008 :  13:54:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Theo,

nee dat is niet de oplossing bij de Ecos of het Central Station van Marklin werkt de functie fout aangesloten niet meer, Koploper geeft hier ook een waarschuwing voor.

De wissel behoort op de baan dezelfde stand te hebben als op het besturingsapparaat, koploper heeft voor elke 2weg wissel ook een aparte default stand rechtdoor of gebogen, zorg dat je de goede gebruikt,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2008 :  14:08:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Walter,

quote:
nee dat is niet de oplossing bij de Ecos of het Central Station van Marklin werkt de functie fout aangesloten niet meer, Koploper geeft hier ook een waarschuwing voor.

Okee, dat wist ik niet.

Groetjes,

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina