tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2008 : 18:11:54
|
Hans,
Je krijgt wel een melding, maar de ene melding is de andere niet. Als je wat verder bent met koploper is er een mogelijkheid van bezet na. Die gebruik je als je de hele trein detecteert en bijvoorbeeld wilt dat de bezetmelder pas een actie uitvoert als de trein in zijn geheel voorbij is. De minimale afstand tussen de assen van je langste rijtuig is dan het absolute minimum. Echter een as of wiel kan ook wel eens smerig zijn en een slecht contact bieden. Overigens: verkeerde zuinigheid. Aan de onderkant knip je de verbindingen door en daar zie je niks van. Ook de inderdaad wat prijzige crails verminderen daardoor niet in waarde. De verbinding is zo weer hersteld. Als je voor zeer betrouwbare rails kiest, kies dan ook voor betrouwbaarheid van je bezetmeldingen. Daar hangt het functioneren van Koploper van af. De combinatie Crail, Marklin en Koploper is mede daardoor zo sterk.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|