Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 227 / Bezoekers Vandaag: 7487
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 972
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lengte bezetmeldrails
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jochiehans

6 berichten

Geplaatst - 22 mrt 2008 :  16:41:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik Marklin C-rails en overweeg massacontacten als signaalgevers. Op het forum adviseert men 2 rails (ca. 40 cm) te gebruiken zowel voor een inrijmelder als een uitrij/stopmelder.
Omdat ik een "zuunigerd" ben wil ik zo min mogelijk rails beschadigen. Ik had dus bedacht voor elke signaalgever slechts één ipv twee rails te molesteren. Waarom raadt men dit af?
mvg
Hans

Bewerkt door jochiehans op 22 mrt 2008 16:41:50

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2008 :  18:11:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Je krijgt wel een melding, maar de ene melding is de andere niet. Als je wat verder bent met koploper is er een mogelijkheid van bezet na. Die gebruik je als je de hele trein detecteert en bijvoorbeeld wilt dat de bezetmelder pas een actie uitvoert als de trein in zijn geheel voorbij is. De minimale afstand tussen de assen van je langste rijtuig is dan het absolute minimum. Echter een as of wiel kan ook wel eens smerig zijn en een slecht contact bieden.
Overigens: verkeerde zuinigheid. Aan de onderkant knip je de verbindingen door en daar zie je niks van. Ook de inderdaad wat prijzige crails verminderen daardoor niet in waarde. De verbinding is zo weer hersteld. Als je voor zeer betrouwbare rails kiest, kies dan ook voor betrouwbaarheid van je bezetmeldingen. Daar hangt het functioneren van Koploper van af. De combinatie Crail, Marklin en Koploper is mede daardoor zo sterk.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina