Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 330 / Bezoekers Vandaag: 6685
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 972
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

P de Reede

Netherlands
248 berichten

Geplaatst - 17 mrt 2008 :  18:08:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Het volgende doet zich voor,in het schaduwstation mag een loc vertrekken geselecteerd twee blokken vooruit,optrek vertraging 0 en is gelijk twee blokken verder bezet, voor de duidelijkheid vertrek uit blok 30>36>37>38
Blok 36 Blauw 37 Rood en als de loc in 37 gaat die verder met selecteren,geel twee blokken verder,
Moet deze loc een automatiche stop maken in een station 2,dan stopt hij voor het stationblok,maar het stationblok is bezet rood en waar de loc in staat is blauw,na de opgegeven tijd vertrekt hij en is het volgende blok rood,maar de loc staat nog steeds in het blok voor het station,volgens koploper moet hij in het blok na het station zijn
Wat doe ik niet goed.

Mvg
Piet

Download Attachment: Baan1.bck
92,93 KB

PWJde Reede

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2008 :  20:58:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Is dit wel de juiste database? Volgens mij is dit een 'oude'. Wil je dit even checken? Misschien ook wel even handig al jij aangeeft met welke loc en treintype jij bovenstaand probleem constateert.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2008 :  21:25:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Dit is de laatste database van baan 1 en het gaat om personen treinen. nr.van de loc 1601/1612/1104/1121

Mvg
Piet
Download Attachment: Baan1.bck
114,24 KB

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2008 :  22:22:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Dit lijkt er inderdaad veel meer op en de backup is beter up-to-date. Echter wat jij nu precies bedoeld wat er fout gaat is mij niet duidelijk.
Ik laat trein 1601 vertrekken uit blok 30 en deze rijdt dan naar 38 en verder. In welk blok gaat het fout?

Jij hebt wel een aantal dingen niet geheel juist:
- je tekent soms lijnen over wissels heen. Maakt op zich niet uit, alleen geeft het grafisch een vreemde weergave.
- je hebt veel alternatieve wisselstraten vastgelegd, terwijl er volgens mij geheel geen alternatief is. Sommige zijn ook echt fout en kunnen botsingen veroorzaken. Ik zou overal waar alternatieve wisselstraten aanwezig zijn, deze verwijderen uit jouw database.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 mrt 2008 :  00:37:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

ondanks dat ik je database reeds 2 keer bekeken had, heb ik tot op heden de alternatieve wisselstraten over het hoofd gezien, nu pas zie ik dat ze blauw oplichten bij een alternatief. dit is vermoedelijk het probleem, want treinen konden ongemerkt een alternatieve afslag kiezen en daardoor ongecontroleerd doorrijden zoals Paul reeds opgemerkt had.

De alternatieve straten en een aantal lijnen die over de wissels lopen zijn hiermee opgelost, blok 7 en 8 moet je misschien in 2 blokken verdelen, met aparte melders,

met vriendelijke groet,

Walter



Download Attachment: 2008317211259_Baan1.bck
95,13 KB



Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 18 mrt 2008 :  17:32:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Walter,

Gisteravond heb ik op de pc getest,toen ging alles perfect,maar op mijn baan niet.
Over het alternatief van de wissels,ik heb alleen maar wisselstraten aangemaakt.
Maar toch bedankt dat je er na gekeken hebt.

Walter,ik ben vandaag bezich geweest met de database maar het heeft niet mogen baten het blijft het zelfde,de trein is in blok 12 en geeft bezet in blok 23 hij slaat gewoon een blok over, niet bij alle treinen
Walter ook jij bedankt.
Ik laat het verlopig maar rusten want ik weet het niet meer

Mvr
Piet

ondanks dat ik je database reeds 2 keer bekeken had, heb ik tot op heden de alternatieve wisselstraten over het hoofd gezien, nu pas zie ik dat ze blauw oplichten bij een alternatief. dit is vermoedelijk het probleem, want treinen konden ongemerkt een alternatieve afslag kiezen en daardoor ongecontroleerd doorrijden zoals Paul reeds opgemerkt had.

De alternatieve straten en een aantal lijnen die over de wissels lopen zijn hiermee opgelost, blok 7 en 8 moet je misschien in 2 blokken verdelen, met aparte melders,

met vriendelijke groet,

Walter



Download Attachment: 2008317211259_Baan1.bck
95,13 KB



Software modeltreinen
[/quote]

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 mrt 2008 :  22:01:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

het zal vast een kleinigheid zijn, zoals een omgewisselde of niet werkende terugmelder, of een stopverbod die in een variabele route zit. Je probleem heb ik niet direkt gevonden op de plek die jij aangeeft.

Ten behoeve van het omlopen van de loc in de vaste treinenroute was het noodzakelijk dat de trein een aantal malen moest keren, helaas miste ik een aantal noodzakelijke vinkjes om de loc te keren, de trein rijdt dan ongecontroleerde de verkeerde kant op.

Tevens een melder vanuit blok 40 naar 8 verwijderd in onderhouden blokken omdat de trein in deze definitie de melder niet tegenkomt, en koploper hierdoor het kontakt met deze loc verliest.

Ook een aantal niet overbodige deadlocks verwijderd.

Ook lijkt het erop dat je variabele routes problemen kunnen veroorzaken, ik heb 1 vinkje verwijderd waardoor de vaste treinenroute met de BR86 nooit zou kunnen beginnen, helaas zal de trein achteruit verder rijden, ik heb je al eens een database gestuurd waarin dit reeds opgelost was,

Op het probleem op te lossen, open het locwindow, en hou het volgende kontakt wat onderin het rijwindow staat in de gaten, komt Koploper dit kontakt niet tegen dan zal de trein ongecontroleerd doorrijden, alles wijst erop dat 1 melding niet op de plaats ligt die koploper verwacht.

met vriendelijke groet,

Walter



Download Attachment: 2008317211259_Baan1.bck
95,41 KB

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2008 :  06:59:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Je had nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag.... (zie eerdere mail).

Test jij dit met 1 trein? Zo niet dan zou ik zelf wel met slechts 1 trein op de baan
gaan testen.
- open window met communicatielogging en dan alleen voor bezetmeldingen
- Zet de loc ergens waar het helemaal goed gaat.
- Selecteer rijden volgens bestemming.
- sleep in het baan overzicht de loc steeds 1 blok verder en doe dit pas nadat de loc is gestopt op de stopsectie.
- Waar gaat het dan fout en wordt iets verkeerds bezetgemeld?

Ik heb nog even in de database van Walter zitten kijken naar de bezetmeldpunten en daar kan ik zo op het eerste gezicht niets vreemds aan vinden. Het moet dan of een bezetmeldpunt zijn die geheel verkeerd is ingevuld of het moet ergens op je baan een elektrische storing zijn waardoor een 'vreemde' bezetmelding ook mee doet met een ander bezetmeldpunt.


Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2008 :  07:43:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

dit is dezelfde database die ik je gemailed heb, hierin heb ik de seinen nog aangepast waarover je mij gisteravond gebeld hebt,

met vriendelijke groet,

Walter

Download Attachment: Baan1-ww.bck
95,32 KB

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2008 :  11:44:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik zal proberen je vraag te beantwoorden,in het schaduwstation staan vijf locs,waarvan er drie actief zijn,als er een loc mag vertrekken uit het schaduwstation.
Bv uit blok 30--->36--->37.
selecteert blok 36 en 37 loc [geel]
blok 30 bezet bezetmelder 5.05[geel]
Blok 37 bezet[rood bezetmelder 6.02[geel]
blok 36 [blauw]
Blok 30 staat nog steets de loc
De loc vertrekt uit 30 gaat naar blok 36 blijft [Blauw]komt in blok 37 was al bezet rood en bij binnenkomst selecteert hij gelijk de volgen de blokken.
Dit gebeurt ook als er een loc vertrekt uit blok 33 of 35
Ik hoop dat je er wijs uit kunt worden.

Mvg
Piet

Je had nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag.... (zie eerdere mail).

Test jij dit met 1 trein? Zo niet dan zou ik zelf wel met slechts 1 trein op de baan
gaan testen.
- open window met communicatielogging en dan alleen voor bezetmeldingen
- Zet de loc ergens waar het helemaal goed gaat.
- Selecteer rijden volgens bestemming.
- sleep in het baan overzicht de loc steeds 1 blok verder en doe dit pas nadat de loc is gestopt op de stopsectie.
- Waar gaat het dan fout en wordt iets verkeerds bezetgemeld?

Ik heb nog even in de database van Walter zitten kijken naar de bezetmeldpunten en daar kan ik zo op het eerste gezicht niets vreemds aan vinden. Het moet dan of een bezetmeldpunt zijn die geheel verkeerd is ingevuld of het moet ergens op je baan een elektrische storing zijn waardoor een 'vreemde' bezetmelding ook mee doet met een ander bezetmeldpunt.


Mvg,
Paul.
[/quote]

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2008 :  17:53:24  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door P de Reede

Hallo Paul,

Ik zal proberen je vraag te beantwoorden,in het schaduwstation staan vijf locs,waarvan er drie actief zijn,als er een loc mag vertrekken uit het schaduwstation.
Bv uit blok 30--->36--->37.
selecteert blok 36 en 37 loc [geel]
blok 30 bezet bezetmelder 5.05[geel]
Blok 37 bezet[rood bezetmelder 6.02[geel]
blok 36 [blauw]
Blok 30 staat nog steets de loc
De loc vertrekt uit 30 gaat naar blok 36 blijft [Blauw]komt in blok 37 was al bezet rood en bij binnenkomst selecteert hij gelijk de volgen de blokken.
Dit gebeurt ook als er een loc vertrekt uit blok 33 of 35
Ik hoop dat je er wijs uit kunt worden.

Mvg
Piet

Paul,
Ik heb je een antwoord gegeven op je vraag.
Maar dat was achteraf niet nodig,ik heb inmiddels de oplossing gevonden, het bleek een sluitlicht te zijn.
Ik hoop dat het hier bij blijft.
Piet

Je had nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag.... (zie eerdere mail).

Test jij dit met 1 trein? Zo niet dan zou ik zelf wel met slechts 1 trein op de baan
gaan testen.
- open window met communicatielogging en dan alleen voor bezetmeldingen
- Zet de loc ergens waar het helemaal goed gaat.
- Selecteer rijden volgens bestemming.
- sleep in het baan overzicht de loc steeds 1 blok verder en doe dit pas nadat de loc is gestopt op de stopsectie.
- Waar gaat het dan fout en wordt iets verkeerds bezetgemeld?

Ik heb nog even in de database van Walter zitten kijken naar de bezetmeldpunten en daar kan ik zo op het eerste gezicht niets vreemds aan vinden. Het moet dan of een bezetmeldpunt zijn die geheel verkeerd is ingevuld of het moet ergens op je baan een elektrische storing zijn waardoor een 'vreemde' bezetmelding ook mee doet met een ander bezetmeldpunt.


Mvg,
Paul.



PWJde Reede
[/quote]

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2008 :  18:28:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

quote:
Paul,
Ik heb je een antwoord gegeven op je vraag.
Maar dat was achteraf niet nodig,ik heb inmiddels de oplossing gevonden, het bleek een sluitlicht te zijn.
Ik hoop dat het hier bij blijft.
Piet



Blij dat het is opgelost. Was wel even zoeken naar je antwoord.

Ik snap niet goed wat jij bedoeld met "ik hoop dat het hier bij blijft". Dit klinkt niet echt hoopvool gestemd voor de toekomst.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 19 mrt 2008 :  19:39:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik hoop niet meer op een probleem dat bedoel ik er mee te zeggen
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hallo Piet,

quote:
Paul,
Ik heb je een antwoord gegeven op je vraag.
Maar dat was achteraf niet nodig,ik heb inmiddels de oplossing gevonden, het bleek een sluitlicht te zijn.
Ik hoop dat het hier bij blijft.
Piet



Blij dat het is opgelost. Was wel even zoeken naar je antwoord.

Ik snap niet goed wat jij bedoeld met "ik hoop dat het hier bij blijft". Dit klinkt niet echt hoopvool gestemd voor de toekomst.

Mvg,
Paul.



PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina