Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 71 / Bezoekers Vandaag: 2764
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.5
 Koploper 6.4/ 6.5 icm Edits
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Rein

13 berichten

Geplaatst - 10 mrt 2008 :  20:14:51  Toon profiel  Reageer met citaat

Laatst Koploper 6.4 gedownload. Sindsdien een probleem met de aansturing van Edits. Ik gebruik nog het oude Edits. Met koploper 6.3 had ik geen probleem. Nu dus wel met 6.4. Als ik vanuit koploper de edits centrale eenheid wil starten dan gaat de groene led branden, maar vrijwel direct daarna begint de rode led te knipperen. Dus een combinatie van groene led constant brandend en rode led knipperend. Als ik dan op de stop-toets druk dooft de rode led en blijft de groene branden. Maar volgens mij is er dan wel een fout in de seriele aansturing naar de edits centrale eenheid. Ik kan namelijk geen wissels meer testen met het testprogramma in koploper enzovoorts. De aanvinkvakjes in het testprogramma blijven grijs.

P.S: ook nog even met koploper 6.5 geprobeerd, maar zelfde probleem.
-----------------------------

Wellicht komt het bekend voor.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2008 :  20:23:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Rein,

Ik zal even bij mijn EDiTS tester informeren. Echter ik heb van hem dit probleem niet gehoord.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2008 :  09:06:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Mijn Edits-tester reageerde met onderstaande

quote:
Ik heb zojuist met versie 6.5 zoals jij die op jouw site staat prima gereden. Geen enkel probleem. Al die versies ervoor ook niet.

Normaal met testen rij ik met beide systemen. Ik heb het zo gemaakt door maar 2 kabels om te steken, kan ik switchen van systeem.

Ik heb geen idee wat de problemen van deze persoon zijn. Het enige wat zou kunnen is dat hij een adresseringsprobleem heeft. Dan gaat de rode LED ook aan in het ritme van de adressering. Het systeem werkt dan verder normaal.

Zie mijn website http://home.hccnet.nl/dk.hen/diverse.html#Error-LED



Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rein

13 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2008 :  21:08:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb vanavond weer even opnieuw verbinding gemaakt tussen mijn PC en de edits-computer. RS-232 kabel los gemaakt en opnieuw aangesloten. En het werkt nu wel goed. Ra, ra hoe kan dat? Enfin, ik vind het wel prima zo. In ieder geval bedankt voor het meedenken in dit forum.

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2008 :  22:10:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rein,

Klinkt mij als een breukje in de kabel...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 01 aug 2010 :  13:52:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Rein en Pahasoft,
Dit is een meer dan late reactie maar ik begin dan ook maar nu pas met Koploper. Een klein deel van mijn baan heb ik kenbaar gemaakt in koploper (7 blokken) en met vallen en opstaan werken mijn oude Edits en koploper heel goed samen. Vijf loks onder controle van Koploper (op die 7 blokken) en ik besef maar al te goed dat ik slechts 5% van Koploper gebruik. Enkele dagen later 8 blokken bij gedefinieerd en wat blijkt; na starten brand redelijk snel de rode LED. Voordien had ik dat ook maar toen waren de specifieke EDITS settings (zie handleiding) nog niet in orde. Deze maal weer lang gezocht en uiteindelijk terug gegrepen naar de versie met 7 blokken. Ook daar opnieuw een rode LED. Wat bleek nu: ik had enkele loks van plaats verzet om beter de 15 blokken te kunnen testen en het gevolg was dat op 1 EDITS bezetmelder de 8 ingangen "bezet" waren. Dit is bij EDITS de indicatie van laatste terugmeldunit. Achter die bewuste unit hingen er nog een 6 tal en die werden niet meer uitgelezen. Ik heb op die terugmeldunit 1 ingang terug op "vrij" gezet (lok verplaatst) en het euvel was opgelost. Misschien was dit toen in maart 2008 ook het geval. Ik werk met de laatste versie van Koploper.
Ga naar bovenaan de pagina

bartjemestrom

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 02 aug 2010 :  00:12:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bartjemestrom  Reageer met citaat
Misschien dat je weet dat Paul niet meer actief is op dit forum.
En je gebruikt een oude versie. Momenteel is Koploper 7.1 al te downloaden.

Met vriendelijke groet,

Bart Mestrom
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina