Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 171 / Bezoekers Vandaag: 10732
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 demobaan problemen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zolder

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 12 feb 2008 :  20:11:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forum leden,
Graag wil ik langs deze weg vragen om hulp.Ik ben begonnen met het bouwen van een demobaan van de site Koplopers voor beginners.Deze site is gemaakt door Erik Teunissen van de modelspoorgroep Valkenswaard.Ik ben begonnen met een ovaal met vier blokken en dat werkt buitengewoon mooi en goed.Ik gebruik hier voor de bezetmelder MB16BD beschreven door Huib Maaskant en Eddy de Boer in combinatie met de Intellibox.
Nu ben ik begonnen met de uitbreiding van het inhaalspoor.Dit is inmiddels klaar en aangsloten, zowel wissels als de inrijsectie en de stopsectie.
Ik leg hier het volgende aan jullie voor: Als ik een loc laat rijden geeft hij keurig netjes bezet aan op het inhaalspoor, maar ga ik over op automatisch rijden dan geeft hij als hij het inhaalspoor nadert een gele lijn en gaat recht door; dus loop hij niet binnen op het inhaalspoor,maar gaat recht door.Als dat blok bezet is, stopt hij ook niet, terwijl het nummer van de voorgaande loc duidelijk aangegeven wordt.
Hoewel ik het toch naar mijn mening goed heb aangesloten en heb ingesteld in het Koploperprogramma op mijn P.C. werkhetniet.
Ondanks het steeds weer te bestuderen in de handleiding lukt het mij niet.
Is er misschien iemand mij thuis in Almere willen en kunnen helpen?
Uiteraard zal ik onkosten vergoeden.
Het heeft tijd gekost om de nieuwste ontwikkelingen op modelspoorgebied aan te durven schaffen, omdat ik toch ietwat koud watervrees voor het digitale gebeuren heb; nu ik begonnen ben, vind ik het erg uitdagend en een mooie geheel andere kant van m'n hobby, maar ik moet helaas wel bekennen dat ik er ( nog ) niet uit kom.

Jan van den Berg
Niks is mooier dat je treinen te laten rijden op koploper. Kicken gewoon.

Bewerkt door zolder op 12 feb 2008 22:43:53

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 12 feb 2008 :  21:23:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo J.F,

Heb bij vastleggen wisselstraten ook de wissel(s) geselecteerd ?.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 13 feb 2008 :  14:22:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,

Ik woon in Almere en ben bereid je hulp te geven als het ondanks dit geweldige forum niet wil lukken. Wat de kosten betreft,ik loop op koffie

Met vriendelijke groet,

Han Kempers

Bewerkt door Han op 13 feb 2008 14:34:58
Ga naar bovenaan de pagina

zolder

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 13 feb 2008 :  20:58:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Han Kempers,
Fijn dat jij gereageerd hebt op mijn noodkreet.Ik hoop dat jij mij verder kunt helpen. Bij deze mijn telefoonnummer
met spoorse groeten
Jan van den Berg


J.F. van den Berg
Niks is mooier dat je treinen te laten rijden op koploper. Kicken gewoon.

Bewerkt door zolder op 13 okt 2017 22:20:06
Ga naar bovenaan de pagina

zolder

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 16 feb 2008 :  19:36:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Forum leden,
Toch hier weer even een mededeling over ons forum, waar je zo goed met mede spoorliefhebbers echt iets kunt delen.
Vorige week plaatste ik, zoals misschien enkelen gelezen hebben, een berichtje met een vraag om hulp, omdat ik vastliep bij een onderdeel van het Koploperbaanprogramma.
En ja hoor, direct reageerde Han Kemper, die toevallig ook in mijn buurt woont, op mijn noodkreet.
Ook een afspraak was Han niet te veel en vandaag heeft hij mij de kneepjes van het Koploperprogramma zo goed als duidelijk gemaakt.

Daar ben ik heel erg blij mee en bedenk nu achteraf: Waarom heb ik weken lopen zoeken naar dit "ei van Columbus", terwijl Han mij het al snel goed heeft kunnen uitleggen en allemaal kunnen laten zien aan de hand van mijn eigen baan.

Niets dan lof over het belang van zo'n eigen Forum, maar ook lof over
de "Han Kemper in dit geval" mede forumleden, die lezen en meedenken met elkaar.

Hiermee wil ik in ieder geval niet het Koploperprogramma negatief beoordelen, want daar heb ik juist alle lof over. Maar mijn hulpvraag zegt op dit moment meer over mijn eigen onkunde binnen het digitale modelspoorgebeuren.

Met vriendelijke groeten,
Jan van den Berg.

J.F. van den Berg
Niks is mooier dat je treinen te laten rijden op koploper. Kicken gewoon.
Ga naar bovenaan de pagina

DeSeingever

Belgium
48 Posts

Geplaatst - 13 okt 2017 :  22:34:04  Toon profiel  Reageer met citaat
ja dat is heel mooi een helpende hand is altijd welkom geschreven of fisiek.
Ik heb ook hulp we wonen niet in de buurt het gaat.
Had een man in de buurt wonen zeflde Dorp helaas overleden.
De ander moet zich 35 km verplaatsen enkel ik vergoed hem .
Ik ga eerst op het forum als het nodig bel ik Frank op.


Francois Brabands
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 okt 2017 :  23:09:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Alleen een beetje vreemd dat deze aanpassing in een bericht welk het ook geweest mogen zijn, pas na 9 jaar na het starten van het onderwerp gedaan wordt.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina