Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 675 / Bezoekers Vandaag: 9077
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 675
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 ib/tc
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

icer

46 berichten

Geplaatst - 03 feb 2008 :  19:15:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers.

Ben je altijd aangewezen om een ib/tc aan te schaffen als je met koploper wil rijden?
Of zijn er nog andere alternatieven?

Groet Patrick

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 03 feb 2008 :  19:22:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Nee hoor, Een Marklin 6021 kan en je kunt ook met Selectrix rijden, de Tams EC is een mogelijkheid, daarbij gebruik je de aansturing voor de IB en Koploper wordt op dit punt ook regelmatig uitgebreid, maar dat is altijd even wachten op de nieuwe upgrade. Als je Koploper opstart, zie je onder instellingen per database en dan digitaal systeem ze allemaal staan. Railz in Rotterdam werkt met Koploper en Dynamo bijvoorbeeld. (Dank Hubertus, lol)

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 03 feb 2008 20:01:06
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1910 Posts

Geplaatst - 03 feb 2008 :  19:35:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Van de site van de maker (www.pahasoft.nl):
Koploper ondersteunt de meest gangbare digitale systemen: Selectrix, Märklin (niet het nieuwe systeem), Intellibox., Twin-Center, Lenz (versie 2 en 3), EDiTS, EDiTS-Pro, HCCM en DINAMO. Ook is het programma geheel in het Nederlands geschreven en wordt geleverd met een helpfile. De helpfile is zowel online te raadplegen als uit te printen.
Ook kan Koploper met de EasyControl van Tams overweg. Deze centrale kan met het Märklin- of Intelliboxprotocol worden aangestuurd.


En ondersteuning van de Ecos-centrale zit er aan te komen.

Huub

p.s. Tom, Railz werkt met Dinamo, niet met MRDirect
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 feb 2008 :  19:37:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

als je met Fleischmann rijdt is het Twincenter waarme je nu rijdt vermoedelijk de beste optie, zeker als je nu met FMz rijdt. Een 6021 Marklin centrale is dan niet geschikt. Ik geloof echter dat mijn persoonlijke voorkeur naar een Ecos die ook FMz ondersteund of Tams centrale zou uitgaan.

Ps in een eerder bericht las ik iets van jou over Fleischmann wissels en het Twincenter.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 03 feb 2008 19:45:16
Ga naar bovenaan de pagina

icer

46 Posts

Geplaatst - 03 feb 2008 :  21:14:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,Hub en Walter.

Bedankt voor jullie snelle reactie.
En Walter het zou best kunnen dat je wat van mij iets gelezen hebt,ik ben dan ook best een klein beetje verbaasd dat je mij ertussen uithaalt ha ha.

Groet Patrick.
Ga naar bovenaan de pagina

PE1LZY

Germany
118 Posts

Geplaatst - 04 feb 2008 :  15:07:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Icer,
Zomaar even nog ter aanvulling van de opsommingen. Het gaat ook inplaats van de dure apparaten met een computer waar twee compoorten opzitten. Het mag een oud beestje zijn. Tijdens het insalleren van MRdirect heb je wel een scherm erbij nodig. Dos erop zetten en dan het programma MRdirect, ook freeware, en dan ben je voor een koopje klaar. Het moet altijd gaan lukken ondanks dat je als het niet meteen goed gaat je via dit forum heel veel support krijgt.
Met vriendelijke groet,
Nico.
.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina