Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 185 / Bezoekers Vandaag: 7761
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Problemen aansturing wisselstraat
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bose0001

Netherlands
38 berichten

Geplaatst - 30 jan 2008 :  18:55:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb problemen met de aansturing van mijn wisselstraten van het schaduwstation. 2 blokken voor de wisselstraat worden de wissels keurig gezet zoals het moet. Echter 1 blok voor de wisselstraat wordt de wissel weer op verkeerd gezet. Op het computerscherm blijft de wissel echter op goed staan. De vaste route wordt dan ook niet meer gevolgd. Ik heb een doorgangsstation en een kopstation die uitstekend werken.Op het oog zijn die op dezelfde manier geprogrammeerd. Wat kan ik over het oog gezien hebben?

O.C.E. von Bose

bose0001

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 30 jan 2008 :  18:57:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Ter aanvulling. Ik rij met Marklin, Intellibox en decoders van Viessmann.

O.C.E. von Bose
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 30 jan 2008 :  19:43:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo O.C.E. van Bose,

het zou kunnen dat je een digitaal adres dubbel in gebruikt hebt, bv. voor een sein en voor een wissel.

Als jij je database exporteert naar excel, wat waar gebruikt en je vinkt uitgangen functiedecoders aan, dat krijg je een lijst met digitaal adressen van je wissels seinen etc. Dubbele definities per adres kan wijzen op een fout.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

bose0001

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 31 jan 2008 :  20:28:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Dat was het, bedankt. Alleen werden de uitgangen van de functiedecoders volgens koploper gebruikt voor zowel wissels als 2 locomotieven. Wat doen die locomotieven met uitgangen van functiedecoders?

O.C.E. von Bose
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 31 jan 2008 :  21:28:57  Toon profiel  Reageer met citaat
OCE

Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden als je wilt dat een motor aangaat die een trein met kolen laadt. Als de loc aan de voorwaarden voldoet, gaat het motortje lopen. Hetzelfde effect is ook wel op een andere manier te bereiken overigens. Alles wat met een functie of wisseldecoder valt aan te sturen kan zo werkend gemaakt worden. Mogelijk heb je hiermee wat geexperimenteerd en heb je dat later vergeten. Het is best een aardige aanvulling vind ik.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina