Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 5118
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmeldingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

walter delmee

Netherlands
51 berichten

Geplaatst - 24 jan 2008 :  22:52:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Ik krijg diverse vreemde bezetmeldingen als ik handmatig van blok 44 naar blok 38 wil rijden.O.a. blok 21, blok 1, blok 13 en blok 25 worden bezet gemeld, in deze blokken is niets aanwezig. Als ik het sein (aansturing door OM 32 serial)dat in blok 44 staat op onveilig zet, worden alle vreemde bezetmeldingen opgeheven. Bij het automatisch rijden heb ik hier geen last van. Ik rij met het Dinamo systeem. Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Groeten Walter Delmee

Download Attachment: zolderbaan_20070928_203348_20080117_230725_20080124_221334.bck
203,18 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 24 jan 2008 :  23:14:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Walter D,

ik heb gekeken via het excel bestand bij bezetmelders, en kwam toen dit deel tegen, bezetmelder 94 bezet blok 41, 42 en 43, dit lijkt geen juiste definitie,
en zou een aanwijzing kunnen zijn,

met vriendelijke groet,

Walter W.

94 Van 38 naar 41
Van 38 naar 42
Van 38 naar 43
Bezet blok: 41
Bezet blok: 42
Bezet blok: 43


Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  08:00:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walters,

Het eventueel foutief invullen van bezetmelders kan volgens mij nooit de oorzaak zijn van het bezet worden van bezetmeldpunten.

@Walter D
Heb jij wel eens de communicatie logging laten mee lopen en dan speciaal voor de bezetmeldingen? Als je net voor het zetten van die handmatige wisselstraat even de communicatielogging aanzet en alleen dan laat zien voor bezetmeldingen, wat zie jij dan binnenkomen als je die handmatige wisselstraat activeert? En wat als je het sein in de handmatige wisselstraat weer op onveilig zet?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

walter delmee

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  16:24:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Walter,

Ik heb de logging aangezet, ik zie dat er diverse blokken tegelijk bezet gemeld worden. Als ik het sein op veilig zet of ik zet de OM32 buitenwerking dan worden alle bezetmeldingen opgeheven. Het lijkt mij op een hardware probleen. Ik kan het natuurlijk oplossen door het bewuste sein op een ander adres aan te sluiten, maar zo vindt ik nooit de oorzaak. Ik zal het Dinamo forum ook nog even raadplegen.

Bedankt zover.

Groeten Walter Delmee

Download Attachment: zolderbaan_20070928_203348_20080117_230725_20080125_155232.txt
4,87 KBelmee
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  16:58:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Gezien jouw probleem beschrijving vermoedde ik al dat je het richting hardware moest zoeken. Als jij dus in de logging de betreffende bezetmeldingen ziet binnenkomen zonder dat er iets fysieks gebeurd, dan is het zondermeer hardware.

Succes met het vinden van de storing!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina