Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 82 / Bezoekers Vandaag: 1363
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 598
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselstraat naar blok bezet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Pieter

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 18 jan 2008 :  19:16:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden Avond.
Mijn naam is Pieter, beginnend koploper gebruiker met N-spoor.
Ik kom ergens niet uit en hoop hier wat leden te vinden die mij kunnen helpen. Ik zet mijn baan gegevens erbij, dan kunt U zien wat ik heb zitten...doen. Als ik van blok 11 naar 9 naar 8 naar 2 wil, krijg ik in blok 9, bij vaste trein route, de melding wisselstraat naar 2 bezet. Blok 8 heeft stilstand verbod. hij blijft dus in blok 9 staan. Ook als ik het hem lief vraag doet ie het niet CI:-)
Probeer ik het met variabele trein route, gaat ie wel ( de eigenwijs ) Hoe los ik die melding op? Of heb ik de helft van de benodigde gegevens nog niet goed ingevuld?
Wacht in spanning......

Download Attachment: Kolenbaan.bck
39,38 KB

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  19:28:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

Ik zal proberen dit weekend eens te kijken wat er mogelijk niet goed gaat. Ik kom er asap op terug.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  22:14:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

ik zie wat problemen in de basis van jouw bestand die denk ik beter eerst aangepakt kunnen worden.

Je hebt volgens mij getracht van blok 5 en 8 wisselstraten te maken,
nu behoren zich volgens de definitie van koploper geen wissels te vinden in een blok. Wisselstraten bestaan echter weer uit 1 of meer wissels die blokken met elkaar verbinden.

Overigens kan je een wisselstraat wel weer terugmelden met een bezetmelder, die je kan definieren in het tabblad te verwachten bezetmelders in onderhouden blokken,

Het blauw oplichten van lijnen kan duiden op verkeerd gedefinieerde bezetmeldingen.

Verder bevindt zich in blok 7 zo wie zo een verkeerd gedefinieerde terugmelder.

Verder zie ik in je vaste treinenroute overal een vinkje inrijden bij bezetmelding, dit is normaal gesproken alleen toegestaan bij aankoppelen van een loc aan wagons in een vaste route.

met vriendelijke groet,

Walter



Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  23:18:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wissels, bedankt voor je snelle reactie. Ik zal dit eens gaan aanpassen. Dus als ik het goed begrijp, moeten blokken 5 en 8 dan geen bezetmelders hebben, dus eigenlijk geen blokken zijn? Maar in de vrije baan liggen?
GA gelijk eens kijken.

Hoi PHDIRK, ok, ben benieuwd naar uw reactie.

Fijn weekend allemaal.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  23:25:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

blokken 5 en 8 zijn geen blokken, maar zouden opgenomen moeten worden als wisselstraten. Als deze 2 items verwijderd cq verplaatst zijn, kan je het beste de wissels in de wisselstraten tussen de blokken op een juiste manier verbinden. Uiteraard kan je de bestaande bezetmeldingen in de wisselstraat laten liggen.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  23:39:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi, ik heb net nog even gekeken, maar ik moet zo te zien even wat drastische veranderingen in mijn baan aanbrengen voordat ik verder kan met bezetmeldingen.
Bedankt in ieder geval.
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 21 jan 2008 :  20:23:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden avond allemaal.
Bedankt voor de hulp. Alles is opgelost en het werkt nu perfect.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 jan 2008 :  20:46:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

dan klinkt erg goed, als je nog meer vragen hebt stel ze gerust, eigenlijk komen vaste en/of variabele routes pas aan de beurt, als in onderhouden blokken alles goed verbonden is, en hiermee alles funktioneert, vandaar dat ik daar nog niet op ingegaan ben.

Succes, met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 21 jan 2008 20:47:12
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina