Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 81 / Bezoekers Vandaag: 1482
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 598
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wat is loconet ??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Krokodil

Netherlands
40 berichten

Geplaatst - 08 jan 2008 :  17:56:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Forum schrijvers en lezers.
Ik lees hier in het forum van alles over Loconet bekabeling en Loconet terug melders. Ik ben echt splinter nieuw in de digitale trein wereld en heb (net besteld) een IB en vijf decoders om in te bouwen in mijn N-spoor locjes. Waar kan ik loconet terugmelders kopen en de bedrading inzien en bestellen?. En hebben jullie ervaring met BV Loconet wissel stuur eenheden oid die aan te sluiten zijn op de IB.
Ik wil ook koploper gebruiken voor traject automatisering/beveiliging.






Ben Geijtenbeek

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 08 jan 2008 :  18:30:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Een adres is http://www.modeltreinexpress.nl/

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Krokodil

Netherlands
40 Posts

Geplaatst - 08 jan 2008 :  22:13:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok dank jullie voor de snelle reacktie Hub en Ben! En Ben Meneer deloof die bouwd inderdaad alles zelf geloof ik? Hebben jullie ervaring met deze componenten? Is het dus mogelijk Cat5 bekabeling te gebruiken om IB aan deze modules te koppelen?


Ben Geijtenbeek
Ga naar bovenaan de pagina

lok1614

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 17 jan 2008 :  19:42:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lok1614  Reageer met citaat
Ben,

De ontwerpen van de loof werken prima. Bij ons op de club draait het als een speer.
Alleen cat 5 bekabeling gaat niet zo lekker, het werkt wel goed met plat telefoonsnoer. Raar maar waar.

Gr Peter
Ga naar bovenaan de pagina

KlaasZ

Netherlands
179 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  12:30:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KlaasZ  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door lok1614


Alleen cat 5 bekabeling gaat niet zo lekker, het werkt wel goed met plat telefoonsnoer. Raar maar waar.

Ik denk dat dat te maken heeft met de aderkeuze. Welke ader gebruik je voor welke functie?
De adervolgorde in het platte telefoonsnoer is weloverwogen gekozen, als je die verandert kun je ook problemen krijgen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina