Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 398 / Bezoekers Vandaag: 5382
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 458
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Keerlus ???
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dentheo

Belgium
1758 berichten

Geplaatst - 03 jan 2008 :  20:52:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Er bestaan allerlei keerlusschakelingen...maar als ik met koploper werk en nog een paar omschakelrelais heb liggen van trix dan kan ik dat toch met één of andere logische actie.
De bezetmelders heb ik toch al in de baan.

Of heb ik iets gemist ?
Voor of nadelen ? Blinde vlek ?

Wim Romijn

Netherlands
986 Posts

Geplaatst - 03 jan 2008 :  21:01:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Is ook een oplossing.
Voordelen?
Nadeel: werkt alleen als je via Koploper een trein laat rijden, stuur je voor de fun of test een keer een trein over de baan dan krijg je kortsluiting.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 03 jan 2008 :  21:09:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Je zou eventueel je keerlus kunnen ombouwen naar een Funky-rail keerlus (www.funkyrail.nl/), maar dat is best een gesleutel. Je kunt ook voor de oplossing kiezen die eerder op dit forum is verschenen, namelijk ompolen digitaalspanning geplaatst door Ferry op 23 november 2007. (www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1016). Als je het heel ruig wilt doen kun je altijd nog een keerlusmodule LK100 van Lenz kopen. Die wacht gewoon tot er kortsluiting ontstaat en schakelt dan snel de polariteit om. Ik ben zelf van plan eerst de Koploper oplossing te proberen, maar mijn keerlussen zijn al voorbereid op installatie van een Funky-rail systeem.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 03 jan 2008 :  21:31:09  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Theo,

Je zou eventueel je keerlus kunnen ombouwen naar een Funky-rail keerlus (www.funkyrail.nl/), maar dat is best een gesleutel. Je kunt ook voor de oplossing kiezen die eerder op dit forum is verschenen, namelijk ompolen digitaalspanning geplaatst door Ferry op 23 november 2007. (www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1016).
SNIP
Ik ben zelf van plan eerst de Koploper oplossing te proberen, maar mijn keerlussen zijn al voorbereid op installatie van een Funky-rail systeem.




Hartelijk dank, juist wat ik nodig had. Ga ook eerst voor KL met relais die ik recupereer uit mijn wisselschakeling...Nu nog even meten welk blok het langste is in mijn keerlus..
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina