Print deze pagina | Sluit het venster

Te korte llengte voor bezetmelder?

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6232
Geprint op: 23 apr 2019

Onderwerp:


Auteur onderwerp: PeterNS
Onderwerp: Te korte llengte voor bezetmelder?
Geplaatst op: 31 jan 2019 17:13:47
Bericht:

Als je tussen 2 wissels een raillengte hebt liggen van 80 cm dan is dit qua bloklengte zeer afwijkend tegenover de andere blokken die ik op de baan heb. Die zijn 200 cm tot 220 cm lang. Breng je in het (te) korte blok een terugmelder aan dan blijft de trein als hij op de stopmelder is gearriveerd aan de achterzijde in de wisselstraat staan als hij langer dan die 80 cm is. Hoe is dit netjes op te lossen?

Peter Hoen

Reacties:


Reageer op auteur: Bonaza
Gereageerd: 31 jan 2019 17:39:26
Bericht:

Beste Peter,

Met kortere treinen rijden (70 cm)(grapje). Als je treinen langer zijn dan het korte blok moeten ze de achterliggende wisselstraat bezet houden. Heeft dit korte blok een functie ? Je kan ingeven dat ze daar nooit mogen stoppen. Eventueel maak je van dit korte blok, met voorgaande en achterliggende wissel, een wisselstraat.

Groeten

Marcel


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 31 jan 2019 17:45:49
Bericht:

Of je maakt er gewoon geen blok van, in Koploper zijn mogelijkheden genoeg om met dit soort dingen om te gaan.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: PeterNS
Gereageerd: 31 jan 2019 19:58:59
Bericht:

Wim,

Als er dan een wagon of loc blijft staan in dat gedeelte wordt dit niet gedetecteerd.
Ik heb in de handleiding gelezen dat je wissels niet in blokken moet opnemen. Nou is de handleiding best een dikke pil ik heb nog niet een ander alternatief kunnen vinden. Wim als je me een hint zou willen geven waar ik het in de handleiding moet zoeken houd ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt,



Peter Hoen


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 31 jan 2019 22:55:17
Bericht:

En als het wel wordt gedetecteerd en de wagon maakt geen detectie heb je toch hetzelfde probleem. Oftewel valse veiligheid.
En detectie heeft niets met wel of geen blok te maken.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: remunj
Gereageerd: 01 feb 2019 06:26:50
Bericht:

Gewoon dat stukje rails onderdeel maken van de wisselstraat.

Gr.
Eric


Reageer op auteur: PeterNS
Gereageerd: 01 feb 2019 21:41:14
Bericht:

Okay daar had ik nog niet aan gedacht ik zal de te korte stukjes bij wissels betrekken
Bedankt voor de tip



Peter Hoen


Reageer op auteur: phdirk
Gereageerd: 01 feb 2019 22:54:22
Bericht:

Hallo Peter,

Als je er echt een blok van wilt maken, kun je bij [Aanvulling blokeigenschappen] opgeven dat bij een te lange trein (met andere woorden een te kort blok) het vorige blok en de wisselstraat bezet moet blijven. Ook dat werkt perfect. Eventueel kun je dat nog combineren met een stopverbod, zoals Bonaza aangeeft, zodat treinen in principe doorrijden,

Met beste groeten
Dirk
HO=TC


Reageer op auteur: dentheo
Gereageerd: 03 feb 2019 00:15:07
Bericht:

Of, als je volledig gedetecteerd rijdt, kun je er een kort blok van maken waar te lange treinen niet mogen stoppen.
Je kan er je deel-wisselstraten dan wel mee vrijgeven, zodat die in delen vrijkomt, wat de vlotte doorstroming bevordert.
Ik heb er bij mij het wissel aan weerskanten dan ook nog bij betrokken, zodat de "beveiliging" nog ietsje beter wordt.
Mogelijkheden in overvloed.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster