Print deze pagina | Sluit het venster

Is dit mogelijk met de opgegeven maten in cm?

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5919
Geprint op: 15 nov 2018

Onderwerp:


Auteur onderwerp: Prutsert
Onderwerp: Is dit mogelijk met de opgegeven maten in cm?
Geplaatst op: 18 okt 2017 03:15:39
Bericht:

Hallo Forum leden.

Ik heb een pendelbaan met 2 sporen en wil aan het eind van de pendelbaan een tram de loods binnen laten rijden, waarbinnen de tram van spoor wisselt.
Direct na het wissel wil ik via een 1 cm lang stukje rails laten melden dan een stukje rails om af te remmen en als laatste een stukje rails om te stoppen,
waarna het wissel moet worden omgezet en de tram via het andere spoor weer terug kan rijden.
Dit gebeurt ook aan het andere eind van de pendelbaan.
Is dit mogelijk met het aantal centimeters die ik heb opgegeven op de foto, of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet Hans

Download Attachment: uitleg.jpg
1301,06 KB

Reacties:


Reageer op auteur: Jan Huchshorn
Gereageerd: 18 okt 2017 06:59:57
Bericht:

Hallo Hans,

Dat stukje van een centimeter zou ik niet apart detecteren, Koploper heeft genoeg aan twee bezetmelders in één blok.

Voor verdere uitleg, zie de help van Koploper. Als je daar bij de index zoekt op "Bezetmelders aansluiten in de blokken", dan krijg je een goede uitleg met plaatjes te zien.

Groeten,

Jan


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 18 okt 2017 10:46:39
Bericht:

Over het algemeen laat koploper de trein/tram stoppen op enkele centimeter na het begin van de stop sectie, dus de 16 cm van de stopsectie is een beetje aan de lange kant dat kun je best terugbrengen naar b.v. 10 cm.
verder kun je de aanmeldsectie 10 of zelfs door laten lopen tot het begin van de stopsectie, zodra de trein/tram de sectie in komt zal het remproces starten. de middelste sectie is nergens voor nodig.

Gewoon 2 melders per blok is voldoende en laat het geheel 'leren remmen' dan stop het binnen enkele cemtimeter op de stopmelder, en je kunt al minder snel binnen rijden als je gebruik maakt van een wisselstraat snelheids beperking.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Prutsert
Gereageerd: 18 okt 2017 20:38:17
Bericht:

Hallo Wim en Jan,

Hartelijk dank voor jullie goede uitleg, hier kan ik wat mee.
Hiermee kunnen we starten om de bedrading op de juiste plaatsen aan te brengen aan de rails.

Groet Hans


Winterbaan in spoor N in opbouw, maar nog lang niet klaar


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster