Print deze pagina | Sluit het venster

Lengte decoder draden ven meldpunt

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5861
Geprint op: 21 jul 2017

Onderwerp:


Auteur onderwerp: DeSeingever
Onderwerp: Lengte decoder draden ven meldpunt
Geplaatst op: 16 jul 2017 12:12:34
Bericht:

heb IB 2 centrale, uhlenbrock decoder meldpunt, de baan is een leer program
ze meet 130x200 cm wat is de maximum lengte van de draden van decoder naar meld punt ik werk met de Crail marklin
François

Reacties:


Reageer op auteur: remunj
Gereageerd: 16 jul 2017 12:35:14
Bericht:

Hoofdletters en leestekens doen echt geen pijn om die te gebruiken

Antwoord op je vraag: bij voorkeur zo kort mogelijk.

Gr.
Eric


Reageer op auteur: DeSeingever
Gereageerd: 16 jul 2017 13:44:47
Bericht:

Ja zo kort mogelijk als ik de decoder in het midden plaats kom ik aan lengtes van 80 tot 120 cm of moet het gedeeld worden over 2 decoders
de decoder heeft 16 contacten ik gebruik per blok 3 meld punten dus volledige dedektie per sectie heb er nu bij het leerprogram 15 meld punten nodig heb voor volledige controle gekozen
François


Reageer op auteur: bellejt
Gereageerd: 16 jul 2017 16:02:53
Bericht:

als je ze niet in de buurt van voedingsdraden legt zou ik me daar geen zorgen over maken.Heb hier lengtes van 2.50 m maar dan wel afgeschermde draden gebruikt.Geen enkel probleem.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 16 jul 2017 16:20:25
Bericht:

Het is toch een leerprogram, dus een leer baan, dus leer hoe lang je draden mogen en kunnen zijn. Lijkt mij een perfect onderdeel van het leerproces.

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: DeSeingever
Gereageerd: 16 jul 2017 19:10:15
Bericht:

Het is voor mij een leerprogram heb door een zwaar ongeval schade in hersenen gekregen heb veel fisieke beweging moeten opgeven .
in mijn loopbaan heb ik voor de NMBS als seingever dienst gedaan in al zijn kategorién voor mij zijn de treintjes zéér belangrijk en de besturing van KOPLOPER sluit zeer goed aan er zijn veel gelijkenissen
met het systeem waar ik mee dienst gedaan
Het enige wat ik zoek is antwoord op de vraag die ik stel en die word goed opgevolgd zodat ik verder mijn GROEN TAFEL kan afwerken
Het is de stoomperiode rond 1935
François


Reageer op auteur: phdirk
Gereageerd: 16 jul 2017 21:56:23
Bericht:

Hallo François,

Op mijn oude baan had ik had ik ook draden van wel 2,5 tot 4 m. Dat ging zonder problemen. Alle 'decoders' zaten toen dicht bij elkaar met korte flat cable draden.
Op mijn nieuwe baan ga ik wel proberen de draden wat korter te houden. De 'decoders' komen dan verder uit elkaar te liggen, maar met UTP-kabels moet dat ook weer geen probleem zijn.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC


Reageer op auteur: dentheo
Gereageerd: 16 jul 2017 23:17:12
Bericht:

Zit het (inductie ?) probleem op de draad tussen rail en decoder bezetmelder of op de busverbinding ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 17 jul 2017 00:06:34
Bericht:

François,

Bij de genoemde lengtes, hoef je geen problemen te verwachten dat zijn relatief korte afstanden. Gewoon lekker bouwen, en wat minder leeuwen en beren op je pad zien.


@Dentheo, het inductie probleem zit in de draden naar de rails. Die moet je gescheiden houden van de voedingspanning en van de commonground van het systeem, verder moet je onder geen beding deze bedrading afschermen dat geeft alleen maar eerder problemen dan zonder afscherming.

In de busverbinding zit een ander probleem, en dat is de verschuiving in de timing.
Maar deze onderwerpen zijn al tot in den treuren meerdere keren besproken.

Groetjes



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: DeSeingever
Gereageerd: 17 jul 2017 16:44:51
Bericht:

Bedankt allen nu kan ik verder met de bouw ik weet wel dat ge ze niet naast of onder de rails te leggen of samen te bundelen met andere
ivm de inductie en andere prettige storingen
Groeten
François


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster