Print deze pagina | Sluit het venster

wissel bezet door eigen trein

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5774
Geprint op: 21 sep 2017

Onderwerp:


Auteur onderwerp: sintjoris
Onderwerp: wissel bezet door eigen trein
Geplaatst op: 22 feb 2017 15:49:48
Bericht:

Hallo Allemaal,
Het volgende doet zich voor, de trein, een talent in deze is keurig gestopt voor het perron in blok 2. Wanneer de stopsectie (M8s4b2) is bereikt wordt wissel w2b4 bezet, waarschijnlijk voor het vertrekken van de talent maar deze komt niet meer van zijn plek als de wissel bezet is. Er is slechts één rijrichting, tegen de klok in.
Kan iemand mij op weg helpen?

Met vriendelijke groet,
André

Download Attachment: testbaan.bck
145,24 KB

Reacties:


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 22 feb 2017 16:21:23
Bericht:

Waarom op deze baan werken met vaste treinroutes??
En waarom staat de stopkans voor de blokken 3 en 2 op nul.
Nu heeft de rijdende trein altijd voorrang en zal nooit stoppen, gevolg hiervan is de andere trein komt nooit meer aan de beurt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: sintjoris
Gereageerd: 22 feb 2017 16:29:26
Bericht:

Hoi Wim,

Ik zal de vaste routes eruit halen, maar dat maakt toch in dit geval niet uit?
Er rijd maar één trein, heb de stopkans op 0 gezet om te kijken of het wat uit zou maken, maar de trein stopt aan het einde van blok 2 waarna de wissel bezet wordt en de trein wordt tegengehouden?
Mvg, André


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 22 feb 2017 16:54:48
Bericht:

Andre,

In testmode is er geen probleem met het wissel, en werkt het gewoon, behalve dan dat het niet stopt.
In de database kan ik verder ook geen vreemde dingen ontdekken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: JPJ
Gereageerd: 22 feb 2017 17:49:04
Bericht:

Hallo Wim, Andre,

Wim, bij mij stopt de trein in test mode wel.

Andre, wat mij opvalt is dat bezetmelder M4s4B1 aan wissel nr 19 gekoppeld is.
En M8sb4B2 is aan wissel nr 21 gekoppeld.
Moet dat zo wel ?

Jos


Reageer op auteur: phdirk
Gereageerd: 22 feb 2017 17:51:43
Bericht:

Hallo André,

Het is natuurlijk lastig om vanachter de computer te zien wat er precies op je baan gebeurt, maar ik heb het idee dat de trein doorschiet bij het stoppen en dus pas op het wissel tot stilstand komt. Dan is het wissel bezet en gaat hij niet meer rijden.
Het kan zijn dat de trein nog niet het remmen heeft geleerd, dan moet je wat geduld hebben.
Het kan ook dat de trein met te hoge snelheid in de stopsectie aankomt en dan doorschiet. Je kunt dan de minimumsnelheid verlagen of de afremtijd verkorten. Daar moet je een beetje mee experimenteren totdat je de juiste instellingen hebt gevonden.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 22 feb 2017 19:15:55
Bericht:

Juist Jos dat is hem.

@ Andre even die koppeling van het bezetmeldpunt 8 en het wissel opheffen, zal ook je probleem opheffen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: sintjoris
Gereageerd: 22 feb 2017 20:25:10
Bericht:

Wim, kun je me even helpen ik heb dat blijkbaar niet bewust gedaan, waar kan ik die koppeling ongedaan maken?
Mvg, André


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 22 feb 2017 22:38:19
Bericht:

Dat kom er nu van als je van alles aan klikt en vinkt waar je de gevolgen niet van kent en over ziet.

Wissel/ waar in blok/lijn bezet bij

Optie kiezen in onderhouden baanontwerp. en bij de betreffende blokken het wissel nummer verwijderen.

Was daarom ook lastig te vinden bij het fout zoeken, want dit is iets wat je niet moet gebruiken op deze manier, en in deze fase.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster