Print deze pagina | Sluit het venster

Keerpunt in blok

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5649
Geprint op: 02 dec 2016

Onderwerp:


Auteur onderwerp: Jaap
Onderwerp: Keerpunt in blok
Geplaatst op: 17 okt 2016 23:06:36
Bericht:

Hallo allemaal,..

Ik probeer al een tijdje om het volgende probleem optelossen. ( in variabele route)
Ik kom met een trein van blok 1 naar (2 = stations blok) en als ik door wil rijden naar 3 mag die aan het einde van blok 2 stoppen. werkt prima. Maar als ik in blok 2 wil keren en achteruit wil rijden naar blok 4 dan wil ik graag dat de trein/lok gaat stoppen na het vrijkomen van de binnenkomstmelder en niet door rijd tot aan de stopmelder.
En ja weet de lok al als die in spoor 1 komt dat die uiteindelijk naar spoor 4 of spoor 3 zal gaan rijden?


HO / 2 rail / IB / loconet / draai15 en OM32

Reacties:


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 18 okt 2016 11:59:15
Bericht:

Beste Jaap,

Ik denk in de richting van een alternatieve stopplaats in het blok, dat gebeurd op basis van lengte.
Zeg trein een meter lang dan stoppen en de alternatieve plaats en verbieden door te rijden via een variabele treinroute.
Langer dan een meter stoppen op de normale plaats en verbieden te keren. Of dit alles te realiseren is daar heb ik nog niet naar gekeken, een groot deel ervan moet lukken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Jaap
Gereageerd: 18 okt 2016 23:42:44
Bericht:

Dag Wim,

Bedankt voor het meedenken.
Eerste deel met alternatieve stopplaats ( en het keren na vrijkomen eerste melder) heb ik inmiddels gerealiseerd.
Maar nu het tweede deel nog, dat als de lok verder rechtdoor moet rijden en zou moeten stoppen voor het rode sein aan het einde van het blok, dat dit dan ook daar gebeurd.

Mvg,

Jaap Post




HO / 2 rail / IB / loconet / draai15 en OM32


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster