Print deze pagina | Sluit het venster

treinstel rijd door

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5603
Geprint op: 02 dec 2016

Onderwerp:


Auteur onderwerp: case
Onderwerp: treinstel rijd door
Geplaatst op: 06 aug 2016 11:58:03
Bericht:

Geacht forum,

In Ouwsterhaule is het nationaal openbaar vervoer museum.(gratis toegankelijk)
In het museum is een treinbaan op basis van marklin en aansturing van koploper.

De baan heeft enige jaren stilgestaan door dat er na problemen met de baan er geen vrijwilliger was de de zaak weer aan de gang kon krijgen.

Ik ben er mee aan de slag gegaan en heb de bedrading voor zover noodzakelijk vernieuwd en alle magneetdecoders, bezetmelders en overige schakelaars op een makkelijk bereikbaar bord gezet, daar alles her en der onder de baan was gemonteerd en het daardoor onoverzichtelijk was en slecht bereikbaar.
Alles rijd weer met behulp van de rijregelaar.

Er is een vrijwilliger geweest die de baan in koploper heeft gezet waarna alles werkte, helaas is deze vrijwilliger niet meer beschikbaar, ik zelf ben een beginner voor wat koploper betreft.

Dan nu het probleem; (zie bijgesloten bestand)

De NS 64 rijd een rondje vanaf blok 13 naar rechts, dit gaat probleemloos.
De NS 46 rijd een rondje vanaf blok 2 naar links en moet dan stoppen in blok 14 voor het wissel omdat blok 7 geclaimd is door de 64.
Echter rijd de 46 over het wissel door in blok 7 en stopt dan pas, volgens koploper staat de 46 stil in blok 14, zonder ingrijpen zou er dan een aanrijding ontstaan met de 64.

De vraag is nu hoe krijg ik de 46 stil in blok 14.
In de treindecoder heb ik het afremmen op de laagste stand gezet maar dit helpt niet.

De configuratie is als volgt;

PC windows XP
Centraalstation 1 met firmware 2.04
Koploper 9.0

Alle hulp en commentaar is welkom.

Case

Download Attachment: NOVMuseum1102015.bck
53,04 KB

Reacties:


Reageer op auteur: phdirk
Gereageerd: 06 aug 2016 14:43:18
Bericht:

Hallo Case/Cees,

Welkom op het forum, waar overigens ondertekening met je echte naam op prijs wordt gesteld.

Ten aanzien van het doorrijden het volgende:
Allereerst moet een trein leren remmen. Je moet dus geduld hebben om na te gaan of een trein echt op de goede plek remt.
Als je het idee hebt dat het leren remmen voldoende is en de trein remt nog steeds te laat, staat waarschijnlijk de afremvertraging 50 => 0 km/uur bij [Treintype] te lang, waardoor de trein veel tijd gebruikt om te stoppen en dan doorschiet.
Ook kan de minimumsnelheid van het treintype te hoog staan, waardoor de trein met een te hoge snelheid de stopsectie binnenrijdt en dan in combinatie met mogelijk een te langzame remvertraging niet op tijd stil staat. Ik heb je database nog niet bekeken, dus ik geef hier een aantal algemene hints.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 aug 2016 15:24:48
Bericht:

Case, wat ik nu niet begrijp is waarom er zaken verandert en aangepast worden als het werkt. Als het niet kapot is probeer het dan ook niet te maken.

Alle decoders bij elkaar op een bord is sowieso een slecht plan en zal leiden tot veels te lange draden met alle gevolgen en storingen van dien.

Nu terzake ik denk zomaar dat de trein de verkeerde kant op gaat of een melder mist oftewel de melders niet in de opgegeven volgorde tegen komt op de baan. Zal zo even een blik werpen in de database.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 aug 2016 15:40:39
Bericht:

Case,

Het is een baan op basis van Marklin rails? 3-rail En de Muis NS64 is een treinstel van Lima of ander merk en niet van Marklin?

De vraag is of alle wielstellen dan wel de juiste zijn en niet de geisoleerde voor het 2-rail systeem, in het laatse geval zal de massa detectie niet werken en zal hij niet worden gezien door de melder en altijd te laat stoppen in een bepaalde rijrichting.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 aug 2016 15:50:25
Bericht:

Case de database bekekenen, maar ik twijfel ernstig aan de juistheid van het invullen van de bezetmelders in de blokken, ik zie namelijk dezelfde melder terug in verschillende blokken iets wat niet mogelijk is, en ook niet kan. Ook zie ik een berg vaste routes en variabele treinroutes, welke in mijn ogen onnodig zijn. De database werkt in ieder geval niet als je een trein zonder vaste routes automatisch laat rijden. Zonder de baan er daadwerkelijk bij te hebben is het via het form niet op te lossen. Een klein beetje kennis is toch wel gewenst in deze.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 aug 2016 16:18:59
Bericht:

Case, ik vraag me af hoe de loc met decoder (3) ooit de vaste route (rangeer naar haven) of (rangeer/haven 10) kan rijden als zijn richtingblok (9) voor hem is uitgesloten in een variable treinroute. Oftewel die loc mag daar niet komen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 aug 2016 22:04:24
Bericht:

Beste Case,

Even een 15 minuten aan het poetsen en veranderen geweest.
Resultaat.

Geen Vaste treinroutes meer, slechts 1 deadlock preventie nodig.
En het gewenste treinen loop is met slechts 4 variabele treinroutes bewerkstelligd.

Zo kan Koploper zelf beslissen welke trein er gaat rijden en zitten de vaste treinroutes elkaar niet meer in de weg.

Het probleem met de invulling van de bezetmelders in de blokken is hiermee niet opgelost maar dit geeft je een idee hoe het op een eenvoudiger manier mogelijk is het gewenste gedrag te bewerkstelligen.

Mvg
Wim.



Download Attachment: NOVMuseum06082016WR.bck
45,64 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 07 aug 2016 15:29:33
Bericht:

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties.

@phdirk, bedankt voor de tip, ik zal in het vervolg mijn eigen naam er onderzetten en jouw opmerkingen na lopen.

@Wim Ros, de reden dat de zaken veranderd zijn ligt in het feit dat juist niets meer werkte, ik ben mij nu bewust dat ik de tekst in de verkeerde volgorde heb geschreven.
De baan was in orde maar is daarna in verval geraakt en heeft jaren stilgestaan.

De bezetmelders zaten bij elkaar op een plek onder de baan waar slecht bij te komen was, hierbij bleek ook dat er draden waren losgeraakt, nu is alles overzichtelijk bij elkaar in het midden van de baan en de langste draad is nu korter dan in de oude situatie.

Het is een baan op basis van marklin 3-rail en de muizeneus is van rivarossi, ik ga uitzoeken welk wielstellen er onder zit, geïsoleerde assen of niet.

Jouw reactie op de database neem ik zeer ter harte, jouw "poetsen" en veranderen wordt door mij zeer gewaardeerd.

Ik neem het bestand mee naar het museum en ga het uitproberen.
Wel moet ik melden dat ik daar normaal gesproken alleen op vrijdag ben.

Mochten er ondertussen nog meer mensen zijn met tips en trucks dan houd ik mij aanbevolen hier voor.

Met vriendelijke groet,

Cees



Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 08 aug 2016 19:31:02
Bericht:

Volgende keer in Nederland kom ik jullie museum even opzoeken

Even de bck van Wim gedraaid, niet alle lijnen kleuren mee. Maar dat komt wel goed toch?

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 08 aug 2016 22:10:13
Bericht:

Dat klopt helemaal, dat was in de originele database ook al het geval, en daar is ook niets aan verandert.
Bij deze dan met mee kleurende lijnen, en een geforceerde stop in blok 4 om NS2400 naar het olie spoor te laten gaan.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Download Attachment: NOVMuseum08082016WR_1.bck
49,21 KB


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 10 aug 2016 13:47:21
Bericht:

Wim bedankt voor het nieuwe bestand.

Kees en ieder anderen die dit leest, iedereen is welkom in het museum.
Het is gratis en geopend van woensdag tot en met zaterdag vanaf 11.00 uur. Zolang de baan niet naar behoren functioneert is de deur van de treinenkamer gesloten, behalve op vrijdagmiddag als ik er ben. Kijk voor informatie op de website van het nationaal openbaarvervoer museum. Kom je van ver dan is even bellen wel belangrijk, het draait op vrijwilligers, het kan soms gebeuren dat er niemand is om de deur te openen en aanwezig te zijn.

Met vriendelijke groet,

Cees Kerkhoff


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 14 aug 2016 12:53:15
Bericht:

Beste mensen,

Hierbij een update van afgelopen vrijdag;

Bestand in computer geladen en in gebruik genomen in koploper.
Dat ziet er gelikt uit, mijn dank aan Wim Ros.

Zoals eerder gemeld ben ik de assen van de muizenneus gaan controleren, het zijn allemaal niet geïsoleerde assen en dus bij de eerste as zal de bezetmelder al moeten reageren?

Helaas is het probleem nog niet over, het treinstel rijd nog steeds door.
Daarom zal ik eerst moeten gaan kijken hoe het met de bezetmelders zit.
Wim Ros heeft in zij eerste bericht al aangegeven dat het met de bezetmelders niet lekker zit.

Zodra ik meer weet over de melders bericht ik hier over en met vriendelijke groet,

Cees Kerkhoff


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 15 aug 2016 11:06:46
Bericht:

Cees, en is er dan ook getest of er op dat punt met die trein ook daadwerkelijk een bezet melding is????
Ik heb het idee dat er teveel aan andere dingen wordt gedacht en dat het probleem redelijk simpel is.

De andere vraag is stoppen andere treinen wel op tijd in het blok?
Als je daar met ja op kunt beantwoorden, dan moet je het niet in de baan en de bezetmelders zoeken, maar enkel en alleen maar zoeken in het treinstel.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 16 aug 2016 20:08:24
Bericht:

Beste Cees,

Zal het een goedplan zijn als je met geijkte snelheid wil rijden, die snelheden ook daadwerkelijk te ijken. De tabel voor geijkte snelheden staat voor alle snelheden op NUL. Koploper neemt dan een willekeurige snelheid bij een decoderstap en die kan best wel eens veels te hoog zijn. Snelheid ijken zal stap 1 moeten zijn als je daar mee wil rijden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: henk-de-boer
Gereageerd: 19 aug 2016 16:13:58
Bericht:

Hallo Cees,

Leuk zo'n baantje in het Noorden zo vlak bij. Ik rij iedere dag langs Heerenveen, dus kom ik zeker eens een keer langs op een vrijdagmiddag.

Ook heb ik redelijk wat Koploper ervaring dus misschien kan ik daar mee behulpzaam zijn.

Groeten en 'Oant Sjen'

Henk de Boer
Project Gronarden op Beneluxspoor.net


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 19 aug 2016 20:10:02
Bericht:

Beste Cees,

In welk blok rijd hij nu te ver door welk rondje rijd hij?
In blok 7 zal hij nu niet meer stoppen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 21 aug 2016 13:25:35
Bericht:

Beste mensen,

Vrijdag de bezet melders opgezocht met behulp van een wagon en het centraalstation.

Op het centraal station verschijnt er een blokje als er een melder wordt aangesproken. Melder 1.11 heeft een probleem deze meld een bezet zonder dat er wat op de rails staat, melder 1.02 en 1.05 geven te gelijk een melding, dus niet apart. Ik zal hier nog aandacht aan moeten besteden. De overige melders werken correct.

Wim, of het ijken van de snelheid een goede zaak is weet ik nog niet, zover rijkt mijn kennis nog niet, of er een andere trein wel op tijd stopt weet ik niet daar er maar één trein van blok 14 naar blok 7 gaat en dat is de 46.

De 46 rijd rond volgens de route; start in blok 2 naar 12-14-7-5-4-2 en bij groen sein weer de zelfde route.
Als echter blok 7 geclaimd is of als er een trein rijd, dan gaat de 46 door tot de helft van de treinlengte over het wissel tussen blok 8 en 7 en stopt dan. Het maakt niet uit als het treinstel anders om op de rails wordt gezet, het stopt gewoon op het wissel, alle wielen zijn niet geïsoleerd.

Mijn eerste actie is nu om in koploper de bezetmelders te controleren of ze op de juiste plek zitten.

Met vriendelijke groeten,

Cees.


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 21 aug 2016 13:45:15
Bericht:

Beste Cees,

Als je gebruik maakt van mijn aangepaste database, worden er helemaal geen blokken geclaimd en wordt er helemaal niet via vaste routes gereden, zo te lezen weer een hoop energie gestoken in iets wat niet wordt gebruikt en gewaardeerd.

Maar ik merk dat een beetje zelf denken en handelen moeilijk is, als er geen andere trein rijdt dan neem je toch gewoon een andere trein en laat je die rijden. Hier wordt ik heel erg verdrietig van.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 28 aug 2016 12:41:00
Bericht:

Beste Wim en alle anderen,

Het museum had besloten om in verband met de warmte het museum op vrijdag gesloten te houden.
De vrijdag is op zich al een rustige dag en met hoge temperaturen komen er helemaal geen bezoekers.
Ten aanzien van de baan dus niets nieuws te melden.

Wim naar aanleiding van je reactie van 21 augustus moet ik je melden dat jouw database als enige in koploper gebruikt wordt, zoals gemeld op 14 augustus wordt je werk zéér gewaardeerd.
Mogelijk door mijn onkunde heb ik een verkeerde voorstelling van zaken gegeven.

Met het claimen van een blok bedoel ik de gele lijn in koploper die een trein gaat volgen, in blok 7 wort de lijn geel en rijd daar op enig moment fysiek ook een trein, als dan vanuit blok 14 de 46 komt dan rijd deze door tot op het wissel, stopt daar en er ontstaat daar een aanrijding, ter voorkoming daarvan druk ik op de stopknop en trek ik de boel met de rijregelaar de weer uit elkaar.

Het klopt dat zelf denken en handelen wat moeilijk is, het gaat hier namelijk om materiaal van een ander, dat geld ook voor de database die jij gemaakt hebt.
Hier ga ik voorzichtig mee om, dit voor wat het handelen betreft.

Het zelf denken wordt beperkt door de onbekendheid met koploper, ik ben nog maar een beginner en naarmate ik er meer mee bezig ben lijkt het er op dat het allemaal nog niet zo eenvoudig is, echter geef ik de moed niet op.

Acties zijn; nu duidelijkheid krijgen over de bezetmelders en zoals Wim heeft aangegeven, snelheid ijken en treinen laten rijden.

Volgende week meer en met vriendelijke groet,

Cees.


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 28 aug 2016 13:01:12
Bericht:

Beste Cees,

quote:
Met het claimen van een blok bedoel ik de gele lijn in koploper die een trein gaat volgen, in blok 7 wort de lijn geel en rijd daar op enig moment fysiek ook een trein, als dan vanuit blok 14 de 46 komt dan rijd deze door tot op het wissel, stopt daar en er ontstaat daar een aanrijding, ter voorkoming daarvan druk ik op de stopknop en trek ik de boel met de rijregelaar de weer uit elkaar.



Maar dat kan en mag dus helemaal niet dat is in strijdt met hoe koploper of enig ander besturings programma werkt.

De Trein welke in blok 7 rijd is dus een spooktrein en niet onder controle van koploper. Immers koploper laat toe dat hij blok 14 en blok 7 reserveert voor loc 46.

Dit alles gebeurd als de spooktrein de verkeerde richting op gaat of dat hij fisiek een bezetmelder gemist heeft.

Klinkt misschien oneerbiedig maar als je niet weet hoe het werkt, is probleem zoeken en oplossen sier onmogelijk.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 04 sep 2016 14:44:22
Bericht:

Beste mensen, hier weer een bericht van mij;

Afgelopen vrijdag beperkt aandacht aan de baan kunnen besteden.
Naast het museum is er ook een garage om aan de bussen te werken. Een medewerken heeft een wat eigenaardig probleem met zijn auto, een gebroken tuimelaaras. Ik heb hem geholpen, om er voor te zorgen dat er weer gereden kon worden. Daarnaast zijn er ook nog bezoekers geweest en dan wordt het werken aan de baan moeilijk, want er zijn dan vragen alom.

Wim, ik ben het met je eens dat, als je niet weet hoe iets werkt het moeilijk wordt om een probleem op te lossen.
Het is ook zo dat ik niet weet hoe koploper werkt, daarom staat mijn bericht ook bij beginners en hoop ik met behulp van het forum een en ander toch onder de knie te krijgen.

Misschien kun je me toch helpen met het probleem want zoals je zelf omschrijft zou de trein in blok 7 een spooktrein zijn, dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Koploper geeft namelijk het treinnummer weer in dat blok en dat komt overeen met de trein die daar rijd. Dat is ook zo voor de trein in blok 14, dit wordt correct weergegeven door koploper, maar deze rijd door tot op het wissel.

Voor zover mijn kennis reikt en het feit dat Wim Ros naar de database heeft gekeken en opgepoetst begin ik de indruk te krijgen dat het niet aan koploper ligt.

Ik ben nog wel in de gelegenheid geweest om de bezetmelders met koploper te vergelijken. Deze komen één op één overeen met elkaar.

Bij eerstkomende gelegenheid ga ik er weer mee verder en iedere suggestie is welkom.

Met vriendelijke groet allemaal,

Cees


Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 04 sep 2016 16:37:29
Bericht:

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door case

in blok 7 wort de lijn geel en rijd daar op enig moment fysiek ook een trein, als dan vanuit blok 14 de 46 komt dan rijd deze door tot op het wissel, stopt daar en er ontstaat daar een aanrijding,

Zoals Wim zei, een andere trein in dat blok terwijl gereserveerd voor de 46 vanuit blok 14 moet niet kunnen, tenzij je een spooktrein hebt.
Redenen voor spooktreinen:
- missend vinkje "omkeren" in blokeigenschappen
- slecht werkende bezetmelder (Koploper weet niet dat de trein ergens is aangekomen en blijft gas geven in afwachting van de verwachte melding)
De oplossing zou ik zoeken in "welke trein vanuit waar is in blok 7" als het misgaat, dan in "waarom rijdt de 46 door"

Snelheid ijken loont zich! Mooi optrekken/afremmen en een grote hulp tegen niet tever doorrijden.

Anders gewoon Henk de Boer oproepen, toch?

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW


Reageer op auteur: Modelbaan
Gereageerd: 04 sep 2016 17:42:08
Bericht:

Case, Paul Haagsma laat vragen of je even via een pb op Facebook of een gewone mail contact met hem op wilt nemen.
Groet,
Dick Rijneker

Dick Rijneker


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 11 sep 2016 15:20:52
Bericht:

Beste mensen,

Afgelopen vrijdag een productieve dag gehad.
Naar aanleiding van een door Wim Ros geplaatste opmerking, het leren remmen aangevinkt voor de 46.

Er waren twee opstelsporen in blok aangevinkt op een slecht bereikbare plaats, deze vinken weggehaald.
Nu zullen de treinen altijd binnen handbereik stilstaan als het commando naar opstelspoor wordt gegeven.

Ik had de tip gekregen om eens naar het doorrijden in centimeters te kijken in blok 14, hier is namelijk ingevuld -10 centimeter. Het blijkt dat koploper hier omgekeerd evenredig mee om gaat, een negatief getal geeft een grotere doorrij lengte. In dit blok alle doorrij centimeters verwijderd.

Ik had met het opstarten van de baan de 64 meteen rondjes laten rijden om roest te gaan rijden, op zich geeft de baan weinig storing op de rails, helemaal na gebruik van de ATF olie, maar toch al vast 64 wat laten rijden.

Na het verwijderen van de doorrij centimeters in blok 14 de 46 aangezet, en zie daar, het treinstel stopt netjes voor het wissel! Het probleem lijkt hiermee opgelost. Het was inmiddels tijd voor de pauze, ik heb de treinstellen gewoon laten rijden met koploper en ben gaan eten. Na ruim een half uur terug gekomen en alles reed nog steeds zonder problemen. Wel had de 46 de eigenschap gekregen om te keren in blok 14 en vervolgens naar blok 10 of 11 te gaan. Ik meld hierbij dat blok 9 gebruikt wordt om goederenwagons op te stellen, het maakt dus niet echt deel uit van het rijden.

Om het nog spannender te maken de 2400 op de rails gezet, deze reageerde nergens op dus er maar weer af. En de 78 er maar opgezet, ook deze reed vervolgens, volgens koploper een traject tussen de blokken 10 en 11 naar 16 en 17. Dit liep een gegeven moment vast omdat de 46 wilde vertrekken van blok 10 en de 78 van blok 11 en beide wissels gingen in bezet. Daarnaast begon de 78 te ontsporen op steeds het zelfde wissel en daarom voor nader onderzoek terzijde gezet.

Om de 46 weer zijn rondjes te laten rijden toch maar weer een vaste route gemaakt voor de 46, hierna was het pendelen tussen blok 14 en 10 of 11 over, een andere oplossing wist ik niet, mocht die er zijn dan zou ik dat graag willen weten.

De 2400 beken en het bleek dat deze niet in het centraal station stond, na het aanmelden ging deze ook volgens koploper rijden tussen de blokken 10-11 en 16-17 en blok 1. Dit ging een tijdje goed tot dat de 2400 van blok 1 ging vertrekken. Dat ging op zich goed maar de 64 was inmiddels vertrokken van blok 13 en stond stil in blok 3 daar de 46 in blok 4 aanwezig was om naar blok 2 te gaan. Echter moest deze wachten op de 2400 tot dat deze blok 2 verlaten had. En toen ging het mis het wissel tussen blok 4 en 3 was op rechtdoor blijven staan en beide treinstellen reden tegen elkaar.

De vraag is nu; waarom is het wissel nu niet omgezet, terwijl het de hele middag goed gewerkt heeft?

Samen gevat; het probleem als eerste gemeld is opgelost, het lag aan de doorrij centimeters, is het niet omleggen van het wissel een incident of moet er ergens nog aan gesleuteld worden en wat zijn de mogelijkheden om het pendelen van de 46 tegen te gaan?

Graag een reactie hier op en met vriendelijke groeten,

Cees

N.B.

Zoals gevraagd zal ik contact opnemen met Paul Haagsma, ook ik heb wat privé mailtjes gekregen van gebruikers die mee willen helpen, ook hier zal ik gebruik van gaan maken.


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 11 sep 2016 16:01:42
Bericht:

Beste Cees,

Lees het bericht van Geplaatst - 06 aug 2016 : 22:04:24 er nog maar eens op terug.

Ik heb hier niets mee gedaan, en daar is door mij ook niet naar gekeken, simpelweg omdat ik de baan er niet bij heb.
Maar als het opgelost is dan is het prima, 2 weten meer dan één.
Nu nog even de snelheid ijken en het leer proces van het remmen zijn werk laten doen. Heb je verder een goede basis.

Mvg
Wim.

PS.: Het zal overigens fijn zijn als een ieder zijn advies en bericht gewoon openbaar plaatst, dat is volgens mij ook het doel van een forum.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: case
Gereageerd: 15 sep 2016 12:08:44
Bericht:

Beste Wim,

Bedankt voor je reactie.

Ik moet bekennen dat ik de laatste maand heel wat meer inzicht heb gekregen over het invullen van koploper, echter ben ik nog steeds een beginner laat dat helder zijn.
Jouw aanbevelingen, zoals door jou genoemd neem ik dan ook zeer ter harte om deze goede basis te benutten.

Ik ben het met je eens dat een goede zaak is als men adviezen openbaar maakt, echter kan ik mij voorstellen dat het voor sommige mensen een te hoge drempel is om op een forumbericht te reageren.
Het is denk ik wel aan de vraagsteller om er voor te zorgen dat de goede adviezen met de oplossing op het forum terecht komt het geen ik ook gedaan heb.

Voor wat de privé mailtjes die ik ontvangen heb bedoel ik dat ik van de aangeboden hulp ter plaatse in het museum gebruik zal maken.

Gezien het feit dat het probleem is opgelost kan wat mij betreft deze vraagstelling worden afgesloten en bedank ik een ieder voor zijn of haar inbreng.

Met vriendelijke groet,

Cees.


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster