Print deze pagina | Sluit het venster

Personentreinen langs perron

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5537
Geprint op: 03 dec 2016

Onderwerp:


Auteur onderwerp: jimmaet
Onderwerp: Personentreinen langs perron
Geplaatst op: 18 apr 2016 14:13:54
Bericht:

Lange personentreinen (bijv lok 11) komen bijna nooit op spoor 3 (met perron), omdat vanuit 19 selectie 3,4,5 gedaan wordt op basis van optimale lengte. Dat is prima voor de ICE (op 3, hoofdlijnspoor) en de hondekoppen (passen er 2 langs perron 4+8), maar getrokken personenvervoer gaat steeds naar 5, zonder perron.
Dat mag soms wel (even overnachten, in de toekomst langere wachttijden op 5,6,7), maar dus niet altijd!
Hoe los ik dat op?
P.S: spinnenweb ok. Spoorplan nog in aanbouw.

Download Attachment: saunabaan3.bck
141,27†KB

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW

Reacties:


Reageer op auteur: hubertus
Gereageerd: 22 apr 2016 10:27:13
Bericht:

Kees,

Ik weet niet hoeveel belang je hecht aan de keuze o.b.v. optimale lengte, maar als je voor kans of volgorde kiest, kun je per treintype variŽren hoe de verdeling wordt. Je kunt dan zelfs per treintype kiezen tussen kans en volgorde. Zie hiervoor de optie bij Onderhouden -> Blokken: volgorde keuze.

Als je wilt vasthouden aan optimale lengte, kom je denk ik toch uit bij tellers en logische acties.

Groet, Huub


Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 24 apr 2016 22:19:10
Bericht:

Bedankt Huub, dat ga ik proberen. Waarschijnlijk lukt het voorlopig goed genoeg met treintypes Getrokken personen, Losse Loc en Locaal treinstel met elk hun eigen sterk voorgetrokken kans.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW


Reageer op auteur: jimmaet
Gereageerd: 25 apr 2016 20:50:21
Bericht:

Gelukt. Ook een kleine aanpassing in de variabele treinroute gemaakt. Nogmaals dank aan Huub.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster