Print deze pagina | Sluit het venster

trein gaat langzamer en daarna weer harder

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5436
Geprint op: 05 dec 2016

Onderwerp:


Auteur onderwerp: Dieky
Onderwerp: trein gaat langzamer en daarna weer harder
Geplaatst op: 19 jan 2016 19:22:14
Bericht:

Koplopers,

Ik ben druk bezig mijn pendel te optimaliseren. Het viel mij op dat mijn lok een aantal keren een paar decoder stapjes terug schakelt zodra het volgende blok nog niet geclaimd??? is. Zodra dit gelukt is, gaat hij weer naar dezelfde snelheid.

Is dit normaal gedrag? (alvast beginnen met remmen) of heb ik ergens een vinkje verkeerd gezet?

Meine


Download Attachment: Knipsel.JPG
76,53 KB

Download Attachment: Asserhalte.bck
125,62 KB

Website: http://www.EenOpZevenEnTachtig.nl

Reacties:


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 19 jan 2016 22:21:31
Bericht:

Ja dat is normaal gedrag, want als de vervolg route nog niet is gezet, bestaat de kans dat hij moet stoppen, of over wissels gaat rijden die nog niet gezet zijn. Om dit te voorkomen kun je opgeven bij seinen dat hij meerdere blokken vooruit mag en kan reserveren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Dieky
Gereageerd: 20 jan 2016 14:01:31
Bericht:

Wim,

Dat is duidelijk. Het is dus normaal gedrag.

Ik ben nog verder gaan denken. En heb een "deel" oplossing:
Bij een aantal blokken heb ik "start afrem gemiddelde" niet bij de binnenkomst melder gezet maar op de middelste melder. Het probleem is bij de meeste blokken is dat voldoende om her probleem op te lossen. Alleen bij de korte blokken (met slechts 2 melders) werkt het niet omdat de lok eerder bij de volgende melder is, dan dat koploper het volgende blok geclaimd heeft.

Meine

Website: http://www.EenOpZevenEnTachtig.nl


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 20 jan 2016 18:31:23
Bericht:




Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Dieky
Gereageerd: 20 jan 2016 20:35:42
Bericht:

Wim,

Dat ga ik ook proberen.
Ik was al aan het zoeken geweest bij de seinen (bij TAB: onderhouden en dan seinen) maar het is dus bij de instellingen en dan het tab seinen.

Meine

Website: http://www.EenOpZevenEnTachtig.nl


Reageer op auteur: Dieky
Gereageerd: 20 jan 2016 21:29:38
Bericht:

Wim,

Dit werkt goed.
Beter dan mijn "oplossing"

Meine

Website: http://www.EenOpZevenEnTachtig.nl


Reageer op auteur: Albert
Gereageerd: 05 feb 2016 22:21:09
Bericht:

Ik heb dit euvel ook, en inderdaad staan er bij mij geen extra blokken gereserveerd. Maar het gekke is dat de ingestelde snelheid van de betreffende loc gelijk blijft maar de werkelijke snelheid wel een stap afneemt. Is dit hetzelfde euvel? Maw, zien jullie ook in het rijwindow alleen de werkelijke snelheid afnemen en niet de ingestelde snelheid?


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 feb 2016 10:52:45
Bericht:

Albert, ja dat is hetzelfde euvel en de oorzaak ervan wordt hierboven uitgelegd.
Meer blokken vooruit laten reserveren lost dit euvel op.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Albert
Gereageerd: 06 feb 2016 17:38:25
Bericht:

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Albert, ja dat is hetzelfde euvel en de oorzaak ervan wordt hierboven uitgelegd.
Meer blokken vooruit laten reserveren lost dit euvel op.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: Albert
Gereageerd: 06 feb 2016 17:43:47
Bericht:

oeps, foutje.

Toch is het wel wat vreemd, bij alle overige remacties zie je eerst de ingestelde snelheid verminderen en dan pas de werkelijke snelheid. Bij dit "euvel" blijft de ingestelde snelheid gelijk en alleen de werkelijke snelheid doet een stapje terug...
Hebben jullie dat ook?


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 06 feb 2016 18:41:33
Bericht:

Albert, ja dat hebben wij ook, en wat is daar nu het probleem mee?
De ingestelde snelheid is de gewenste snelheid, die kan minder zijn, maar nooit meer zijn.
Zelfde als de max snelheid bebouwde kom die is 50km/u maar als het verkeerslicht op rood staat neem je even gas terug en dan is de werkelijke snelheid ineens minder dan 50 km/u. Wat is nu het probleem?
Koploper doet precies zoals het door de programmeur is bedacht, dat jij andere verwachtingen of een andere interpretatie hebt dat is wat anders.
Wil je niet dat de trein vaart mindert omdat de wissels en seinen nog niet gezet zijn, dan moet je hem een blok verder vooruit laten kijken, zoals aangegeven.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: dentheo
Gereageerd: 06 feb 2016 19:25:43
Bericht:

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert

oeps, foutje.

Toch is het wel wat vreemd, bij alle overige remacties zie je eerst de ingestelde snelheid verminderen en dan pas de werkelijke snelheid.



Albert, als je echt wil zien wat koploper beslist moet je in het communicatievenster kijken. Daar zie je alle bevelen naar de locomotieven voorbijkomen. Je ziet de tijd waarop het verzonden is tot op onderdelen van seconden.
Het rijwindow update niet zoo snel.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster