Print deze pagina | Sluit het venster

onduidelijkheid over bezetmelders

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5401
Geprint op: 11 dec 2016

Onderwerp:


Auteur onderwerp: herenbos
Onderwerp: onduidelijkheid over bezetmelders
Geplaatst op: 17 dec 2015 23:38:48
Bericht:

Hallo allemaal,

ik ben al druk bezig geweest met inlezen van de handleiding en hier op het forum wat rond struinen. maar nu blijft mijn vraag over bezetmelders on gevonden.

je hebt een blok met 2 bezetmelders. inrij melder en stop melder.
bij het station moet dan de stopmelder op de plek waar de trein dan ook moet stoppen of kun je hem leren eerder te stoppen.

wie kan mij helpen?

Reacties:


Reageer op auteur: nighthawk
Gereageerd: 18 dec 2015 07:40:08
Bericht:

goeden dag

Ik gebruik 2 bezetmelders in het blok van het station
en geef dan aan in koploper , dat de trein na de bezetmelding
zoveel cm moet doorrijden tot de trein op de plek is die ik aangeef te moeten stoppen
dat werkt bij mijn naar behoren
ik weet niet of dat de goede manier is
u kunt ook 3 of 4 bezetmelders in uw perron spoor maken
ik vermoed ook dat de meesten dat op die manier zullen werken
dit is de manier waar ik mee werk
er zullen wel meerdere antwoorden volgen
hoe mede n-spoorders werken
ik hoop dat de oplossing er voor U bij zal zitten die u fijn vindt om mee te werken





Vr. Gr. Fred


Reageer op auteur: dentheo
Gereageerd: 18 dec 2015 11:03:10
Bericht:

Je kan een alternatieve stopplaats maken (via anderhuod blokken) op de "inrijmelder" bij vrijgave voor korte treinen van een bepaalde lengte. En dan doorrijden, je moet dan wel meten van de laatste gedetecteerde as.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 18 dec 2015 12:20:12
Bericht:

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Je kan een alternatieve stopplaats maken (via anderhuod blokken) op de "inrijmelder" bij vrijgave voor korte treinen van een bepaalde lengte. En dan doorrijden, je moet dan wel meten van de laatste gedetecteerde as.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd



Ik heb het idee dat het anders werkt via de alternatieve stopplaatsen dan dat er nu wordt beschreven.

Maar de mogelijkheid om eerder te stoppen op basis van lengte trein tenopzichte van het perron wordt gedaan met het plaatsen van meerdere meldepunten, die afhankelijk van de lengte van de trein dan de stopmelder worden.

Mvg
wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: dentheo
Gereageerd: 20 dec 2015 19:17:03
Bericht:

Ik begrijp de reactie van Wim.
Normaal maak je alternatieve stopplaatsen met bijgevoegde bezetmeldingen langs het perron. Op basis van de lengte van de lok kan koploper dan de bezetmelder kiezen waarop de trein zal stoppen bij bezet komen.

Maar..mij is het opgevallen dat je dat ook kan op het vrijrijden van een bezetmelder. Dat heb ik op een paar plaatsen toegepast.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd


Reageer op auteur: Ronaldp1
Gereageerd: 20 dec 2015 22:25:12
Bericht:

nighthawk, waar vind ik deze optie in koploper?

Ik gebruik 2 bezetmelders in het blok van het station
en geef dan aan in koploper , dat de trein na de bezetmelding
zoveel cm moet doorrijden tot de trein op de plek is die ik aangeef te moeten stoppen
dat werkt bij mijn naar behoren

mvg Ronald


Koploperforum Digitale Treinbesturing : http://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster